Piatra-Neamț are un nou brand turistic și o identitate vizuală asociată

Piatra-Neamț are un nou brand turistic și o identitate vizuală asociată

Organizația de Management al Destinației Turistice Piatra-Neamț a lansat astăzi, noul brand turistic al orașului și identitatea vizuală asociată acestuia. Organizația pune la dispoziția tuturor celor interesați un manual de brand care trasează un set de reguli și oferă recomandări de folosire.

„HAI LA PIATRA – Baza sejurului tău prin Neamț” este noul brand turistic și promisiunea asociată brandului. Acesta a fost conceput pentru a poziționa Piatra-Neamț în raport cu alte destinații turistice și pentru a ghida întreg efortul de promovare turistică. Conceptul obținut își propune să sublinieze faptul că orașul oferă o experiență turistică integrată, valorificând cadrul natural, istoria bogată și prezența culturală însemnată, fiind totodată și locul de unde se poate explora cel mai eficient tot ce are de oferit din punct de vedere turistic județul Neamț.

Identitatea vizuală asociată brandului pune la un loc simboluri reprezentative ale orașului și culoarea verde care simbolizează cadrul natural privilegiat. Siluetele abstractizate trimit către dealurile și pădurile care înconjoară orașul, dar și către multiplele opțiuni turistice aflate în imediata apropiere a acestuia. Stilizarea literei „P” este inspirată din celebra cultură Cucuteni, despre istoria căreia se pot afla mai multe la Muzeul de Artă Eneolitică Cucuteni din localitate. Totodată, construcția literei „A” s-a inspirat din arhitectura locală, mai precis din modelul porților cu arcade situate în apropierea Curții Domnești, ansamblu de monumente istorice din centrul orașului.

Pentru o coordonare a tuturor eforturilor de promovare turistică a municipiului, OMD Piatra-Neamț a publicat și un manual sintetic de brand, care dezvoltă simbolistica și construcția acestuia, trasând totodată regulile de utilizare și exemplificând prin multiple modele de folosire.

În contextul lansării noului brand turistic, Andrei Carabelea, primarul municipiului Piatra-Neamț și totodată președintele Organizației de Management al Destinației Turistice Piatra-Neamț, a declarat: „Mi-am propus de la începutul mandatului să reclădim prestigiul turistic al municipiului Piatra-Neamț, pentru că potențialul există. Trebuie doar pus în valoare. Mă bucur că reușim să facem pași înainte în acest sens prin OMD Piatra-Neamț, iar lansarea noului brand turistic al orașului e unul dintre ele. Încercăm prin acesta să spunem turiștilor că Piatra-Neamț le poate oferi un cadru natural superb, o istorie bogată ce se dorește a fi descoperită și o cultură însemnată ce oferă experiențe de neuitat. Însă la fel de important e că orașul nostru e cel mai bun loc de ședere pentru a descoperi tot ce are mai bun de oferit din punct de vedere turistic județul Neamț”.

Despre întreg procesul prin care s-a născut noul brand a vorbit și managerul destinației turistice Piatra-Neamț, Alexandru Filip: „Încercăm prin activitatea OMD-ului să aducem turismul din Piatra-Neamț într-o etapă profesionistă și coordonată. În urma multiplelor dezbateri am concluzionat că strategia turistică trebuie să poziționeze orașul drept un centru turistic nodal, inspirat din sistemele turistice integrate, iar brandul și identitatea vizuală răspund pe deplin acestei strategii. Am lucrat cu un graphic-designer din Piatra-Neamț și acesta e un motiv în plus de mândrie pentru mine. Vom continua să lansăm în următoarea perioadă diferite alte produse care să pună și mai mult în valoare noul brand și identitatea sa vizuală”.

Organizația de Management al Destinației Piatra-Neamț a primit oficial avizul legal de constituire din partea Ministerului Antreprenoriatului și Turismului la finalul lunii martie, devenind al optulea OMD din țară și primul din județul Neamț.

Comunicate de presa Știri Neamț